Nu får det vara nog.

 
 
Nog för att jag varit med om rasistiska grejer på facebook och andra sociala medier och bara öppet förut men detta. 
Det är alltså ingen främmande människa för mig men väljer att ej hänga ut h*n ändå. H*n delade alltså statusen på bilden till höger och ja det var väl fyndigt där att skaparen av statusen hade så pass brett ordförråd att h*n kunde byta ut ord och bilda nya meningar, fantastiskt. Vad som dock inte är lika fantastiskt är ju att det faktiskt finns människor som helt ärligt tror att hudfärgen på en människa gör dom till nåt annat än just människa? 
Jag skrev då till denna person, som jag som sagt "känner" sen längre tillbaka, och informerar om att denne inte kommer finnas kvar på min fb pga sånadär saker, och fick till svar att "svartisarna ska ut". 
Inser ni själva hur sjukt det är? Att neka tusentals människor trygghet och ett riktigt liv pga hudfärg och hemland? Ja mena, kom igen. Det är 2016, har vi verkligen inte kommit längre. Kan folk (inte specifikt personerna som skrev statusen samt meddelandet) sluta skylla allt på flyktingarna, alltså dom som är på FLYKT FRÅN DÖD O TERROR, och ta sig i kragen och ta ansvar för sina egna handlingar och problem. Seriöst. Vad fan kommer härnäst? "Min kopp ramlade ner i golvet och gick sönder, det måste varit pågrund av alla flyktingar som gör att marken blir ojämn så att min kopp ramlade ner", ni ser ju själva hur jävla dumt det är. Blir dessutom lite rädd och orolig då h*n faktiskt har rätt i en sak h*n skriver till mig. "Kommer finnas folk överallt som mej". Vilket är sant, och vad är det egentligen, blir ärligt frustrerad, orolig, rädd och besviken. 
Jag har två yngre syskon, en syster på snart 13 år och en bror på 10, och är dehär vad dom ska få växa upp med? Att hemland och hudfärg avgör ditt värde? Ska dom växa upp med öppet hat mot oskyldiga som en vardagsgrej? Vet att många är långt ifrån oskyldiga men snälla, låtsas inte som att du legat med händerna på täcket hela ditt liv, många är långt ifrån felfria men kriminalitet och intelligens sitter inte i hudfärg och hemland, det sitter i något som även kallas hjärna som vobblar runt innanför pannbenet på en. Men ja, stoltsera med era ointelligenta och arga facebookstatusar om att "invandrarna förstör Sverige". Men när allt går åt helvete så är det dom människor som tycker dom är så mycket bättre än alla andra och att hudfärg avgör ens rätt att leva ett tryggt och långt liv som orsakat det.

Over and out. Godnatt.
Till top