Sluta skylla på kvinnors klädsel.

Detta är något jag funderat på ett tag nu och känner att det måste ut ur systemet lite. I många fall av våldtäkt eller antastande eller kvinnor som blivit utsatta för rena jävla snuskisar helt enkelt har allmänheten en stor tendens att påpeka kvinnans utseende, smink, klädsel och annat och nu får det då fan vara nog. En vanlig kväll på krogen i mitt fall har jag jeans, ett linne/tröja och en kofta eller något över (frusen människa ni vet), alltså inget för "utmanande" som man så fint kallar det ibland. Är uppväxt med att man är artig och trevlig och svarar när folk pratar med en men kan avvisa trevligt. Det har hänt flera gånger i rad att män, unga som äldre, kommit fram och sagt att jag är fin eller liknande, och jag tackar för komplimangen och återgår till mitt, men även vissa gånger kommer det fram män som inleder fint och bara vill prata, och jag tycker absolut inte det är något fel med att vara social? Inget fel med att lära känna nya människor, men tyvärr är det dom som är uppfostrade med hyfs och inte fräser "men dra ditt jävla äckel" som blir utsatta för dessa obehagliga situationer då mannen i fråga sen börjar gå för långt, säga väldigt opassande saker fast man fastställer att man inte tycker det är passande eller okej, man får inte gå därifrån och försöker man ändå får man hotfulla och kränkande ord mot sig. För bara nån helg sen vart jag och en kompis utsatta för en av dessa människor, men till våran räddning fick dom vi var ute med syn på detta och kom ut och även dörrvakten kom och sa till honom att han skulle gå därifrån. Men om våra vänner inte sett oss? Om dörrvakten inte märkt vad som sades och hände där? Vad skulle ha hänt? Jag antyder absolut inte att alla män är vider, för det vet jag ju att dom inte är, därför tycker jag det känns hemskt att vända ryggen åt alla som pratar med en bara för att någon av dom kan vara en av dessa människor. Påpekar att vi hade täckande kläder på oss pga att det är lätt att säga att om man är lättklädd så antyder man något. Absolut att det finns vissa tjejer som gör det, men inte alla, och det är fortfarande aldrig okej att gå över den där gränsen. Jag vill inte känna mig osäker för att jag valt att gå i kjol eller klänning eller finare kläder, men jag känner mig minst lika osäker om jag går klädd i mjukisbyxor eller ett jävla tält (även om det inte kanske är lika attraktivt), men min poäng är att dessa människor, kvinnor som män, ändras inte baserat på mina kläder. Så snälla, sluta lägg skuld på kvinnors klädsel, vet att alla inte gör det men många gör det, se istället till att ditt barn, din vän, din bror, ja alla vet att det INTE är okej att gå över gränsen. Gränsen då man säger nej, gränsen då man går iväg. Och självklart finns det kvinnor som behöver en rejäl käftsmäll med men nu talar jag utifrån mitt perspektiv som kvinna. Istället för att lära oss hur det är okej att man klär sig, lär istället folk vad som inte är okej att göra. 
KVINNOR OCH MÄN, LÄR ER VART GRÄNSEN GÅR FÖR I HELVETE.
Till top